Rekordmange danske virksomheder repræsenteret ved WindEnergy Hamborg

18.09.2018

Om præcis én uge slår verdens største vindkonference- og udstilling dørene op, og i år er tilslutningen fra danske vindvirksomheder rekordstor. I alt 1.467 virksomheder har booket en stand og med 136 danske virksomheder, er knap hver tiende virksomhed dermed dansk.

Den 25-28 september finder den 3. udgave af WindEnergy Hamborg messen sted. Messen fordeler sig over 12 udstillingshaller og byder desuden på en stor konference, der arrangeres af WindEurope.

Igen i år er der en stærk repræsentation af danske udstillere. I alt 136 danske virksomheder er registreret som udstillere på messen. Heraf har 102 valgt at tilslutte sig den danske fællesstand - Pavilion of Denmark - som findes i hal B1.EG. Med 1.885 kvm fylder de mange virksomheder en hel hal, hvilket giver en unik atmosfære i forhold til de andre haller.

”Pavilion of Denmark er et utrolig værdifuldt brand og samlingssted for de virksomheder, der er til stede i Hamborg. Med 102 virksomheder er det den største Pavilion of Denmark til dato, både målt på antal virksomheder og arealstørrelse, og jeg er sikker på, at hele konceptet og setuppet vil blive imponerende og vise den danske vindindustri frem fra sin bedste side,” siger Søren Rasmussen, General Manager i Danish Wind Export Assocition (DWEA), der står bag Pavilion of Denmark.

I løbet af de fire dage som messen og konferencen varer, vil der løbende være forskellige aktiviteter på Pavilion of Denmark. Tirsdag d. 25 september, på messens første dag, besøger Energi-, Forsynings - & Klimaminister Lars Chr. Lilleholt WindEurope konferencen og herefter Pavilion of Denmark for at hilse på udstillerne og mødes med industrien.

Udover ministerbesøget vil der tirsdag, onsdag og torsdag kl. 16.45 være et indlæg af en af industriens topfolk under overskriften Wind Vision. Her vil topfolk fra Vattenfall, Vestas Wind Systems og MHI Vestas Offshore Wind give deres vision og fremtidsperspektiv for industrien.

Pavilion of Denmark glæder sig til at byde alle kunder, gæster og interessenter velkommen på Pavillonen i løbet af dagene 25-28 september.

Derudover vil der være sociale netværksarrangementer på pavillonen både tirsdag og onsdag sidst på dagen.

”Temaet for dette års Pavilion of Denmark er ”Where you meet tomorrow.Today!”, Her skaber vi i fællesskab fremtiden, og fremtiden findes blandt de løsninger, som de 102 danske virksomheder på Pavilion of Denmark sammen med de andre danske virksomheder repræsenterer. I år vil temaet og budskabet være designet i nye farver og layout, som vi glæder til at løfte sløret for ved messens start,” siger Søren Rasmussen.

DWEA tilbyder de danske virksomheder i vindværdikæden eksportrelaterede netværksydelser, fælles fremstødstiltag på messer, konferencer og delegationsture, for at styrke deres internationale salg til den globale vindindustri.

DWEA blev skabt i 2013 af de to ejere, Vindmølleindustrien og Eksportforeningen, der i fællesskab etablerede DWEA til at understøtte virksomhedernes fælles eksportinteresser igennem koordinerede eksportindsatser for industrien.

Pavilion of Denmark og WindEnergy Hamborg benytter følgende hashtags på sociale medier

#PavilionOfDenmark, #WindEnergyHamburg og du følger DWEA på Twitter med @dweawindexport